در حال بارگذاری ...
رضا ابوذر عضو هیات انتخاب بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم :

تبلیغات گسترده در جذب مخاطبان به هنر نمایش تاثیر گذار است

گفتگو با رضا ابوذر ، عضو شورای انتخاب آثار بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم.

رضا ابوذر در حاشیه برگزاری بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم، در گفتگو با تئاتر قم اظهار کرد: 21 نمایش به بخش بازبینی رسیده بود که از این شمار هفت اثر کیفیت بیشتری داشتند که به مرحله مسابقه راه یافتند.

وی با بیان اینکه از شمار آثاری که به بخش مسابقه رسیده اند نیز، آثار با کیفیت تری هم وجود دارد که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد، تصریح کرد: علاقمندان به هنر نمایش امسال شاهد حضور آثار مطلوبی در جشنواره هستند در سکه می تواند در جذب مخاطبان تاثیر مثبتی داشته باشد.

عضو هیئت بازبینی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم ادامه داد: برگزاری جشنواره تئاتر استان قم به همت انجمن هنرهای نمایشی توانسته نظم خوبی داشته باشد و برنامه ریزی مطلوبی را به دنبال داشته است.

وی افزود: پایان یافتن اجراهای عمومی پیش از آغاز جشنواره به صورت منظم انجام شد و تماشاچیان بدون دغدغه توانستند به تماشای نمایش های دلخواهشان بپردازند اتفاق خوب و مبارکی برای تئاتری های قم بود.

ابوذر بهترین رویداد در برگزاری جشنواره تئاتر استان قم را برگزاری کارگاه های آموزشی دانست و گفت: این کارگاه ها توسط بهترین اساتید هنر نمایش در کشور برگزار می شود که می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی آموزش در کنار برگزاری جشنواره را برای هنرمندان جوان راهگشا دانست و بیان کرد: نمایشگاه های پوستر نمایش ها و عکس های نمایش ها نشان داد که می شود در کنار برگزاری جشنواره ها از ایده های نو نیز بهره ببریم.

این پیشکسوت تئاتر قم اضافه کرد: تئاتر استان قم در حال شکوفایی است و توانسته روند خوبی را پشت سر بگذارد و هر ماه در سبد فرهنگی قمی ها یک نمایش قرار دارد و اساتید نیز در کنار هنرمندان جوان نمایش های متنوعی را به روی صحنه می برند.

ابوذر اضافه کرد: سه سالن خانه نمایش، پلاتو ماه و تالار مرکزی با اجراهای عمومی نمایش های گوناگون پر از تماشاگر است که امیدواریم این روند ادامه دار باشد تا در سبد فرهنگی خانواده ها همیشه یک نمایش نیز وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: تنوع تئاترهایی که روی صحنه می رود می تواند این حق انتخاب را به تماشاگران بدهد که انتخاب کنند چه تئاتری را در کدام سالن به تماشا بنشینند و این اتفاق خوب می تواند پویایی تئاتر را به دنبال داشته باشد.

عضو هیئت بازبینی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم ادامه داد: جشنواره تئاتر استانی اگر تبلیغات خوبی در سطح شهر داشته باشد می تواند به جذب مخاطب کمک کند اما جشنواره های تئاتر و سینما در قم از منابع مالی کمی بهره می برند که موجب غفلت ما از تبلیغات شهری می شود.

وی با بیان اینکه تیزرهای رسانه ای و زیرنویس های تلویزیونی می تواند در جذب م خاطبان موثر باشد، تصریح کرد: بنرهای بزرگ نیز اگر در سطح شهر نصب شود مردم متوجه این رویداد فرهنگی در قم می شوند و قطعا موثر است.

ابوذر ادامه داد: در صورتی که مدارس را به سمت انعقاد تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایت کنیم می توانیم دانش آموزان را با هنر نمایش آشنا کنیم و آنان نیز به خانواده هایشان انتقال می دهند که می توانیم شاهد توجه بیشتر مردم به نمایش خواهیم بود.

وی شعار این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: امید به فردایی روشن در جشنواره استانی شعار خوبی است و می تواند چراغ امید را برای تولید آثار مطلوب پیش روی جوانان روشن کند




نظرات کاربران