در حال بارگذاری ...
سید محسن حسن زاده ، عضو هیات انتخاب بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم :

تمرکز جشنواره تئاتر استان قم بر معرفی استعدادها بود

گفتگو با سید محسن حسن زاده عضو شورای انتخاب آثار بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم.

محسن حسن زاده عضو هیات انتخاب بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم، در گفتگو با تئاتر قم اظهار کرد: با توجه به محدودیت هایی که در برگزاری جشنواره استانی تئاتر در سراسر کشور بود، جشنواره تئاتر استان قم در این دوره یکی از بهترین دوره ها را سپری کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر استان قم در سال جاری بسیار منظم برگزار شد، تصریح کرد: برنامه ریزی خوبی برای اجرای عمومی نمایش ها پیش از زمان برگزاری جشنواره صورت گرفت و همه نمایش ها به صورت منظم و در بازه زمانی تعیین شده ای اجرای عمومی داشتنند که این مسئله از نقاط مثبت برگزاری این جشنواره در قم به شمار می رود.

عضو هیئت انتخاب بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم با عنوان اینکه در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی بهترین اتفاقات ممکن رخ داد، عنوان کرد: در مقایسه با دیگر مسائل می شود این موضوع را برای برگزاری یک جشن قابل توجه نسبت به سال های پیشین بسیار موثر دانست.

وی تاکید کرد: اجراهای عمومی در برگزاری جشنواره های تئاتر در هر استان یکی از بهترین فرایندها محسوب می شود که در طول سال برنامه ریزی داشته باشیم و توجه کنیم هرشب یک یا چند نمایش روی صحنه برود مهمترین عاملی است که می تواند موجب پویایی جشنواره تئاتر استان شود.

حسن زاده بیان کرد: برگزاری جشنواره ها به خودی خود نمی تواند مردم را هنر تئاتر آشتی دهد و در سبدفرهنگی هر خانوار یک نمایش بگنجاند و باید در ابتدای امر یک پویایی رخ بدهد بعد جشنواره برگزار شود و رقابت سالم بین گروه های نمایشی استان رخ بدهد و اگر این مقوله را تنها به جشنواره استانی محدود کنیم به نتایج شایسته ای نخواهیم رسید.

وی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره تئاتر استان قم گفت: با وجود اینکه اغلب کارگردان هایی که در این جشنواره حضور دارند جوان هستند و این یکی از مزیت های این دوره به شمار می رود که می تواند گروه های نمایشی را در تولید آثار خلاقانه رشد دهد و حرکت رو به جلویی داشته باشند.

عضو هیئت انتخاب بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم شعار این دوره از جشنواره را شعاری جذاب دانست و گفت: امیدواریم این شعار در جشنواره به صورت عملی رخ داده باشد و نشاط را در گروه های نمایشی تقویت کند.




نظرات کاربران