در حال بارگذاری ...
مرتضی مرتضوی راد ، مدیر آموزش انجمن هنرهای نمایشی استان قم :

اولین رویش جوانه های امید را نظاره گر بودیم

مرتضی مرتضوی راد درباره طرح " رویش " هنرجویان انجمن هنرهای نمایشی استان قم توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از  قم ، مرتضی مرتضوی راد عضو هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، در گفت و گویی درباره برگزاری محفل پایانی طرح آموزشی این انجمن ، موسوم به طرح " رویش " توضیح داد.

وی گفت : روز شنبه بیست و دوم شهریور ماه نود و نه، برای اولین بار هنرجویان انجمن هنرهای نمایشی استان قم  از تماشاگران استقبال کردند. در طرح «رویش»  سه نمایش قرمز و دیگران، مرسی به خاطر ساندویچ ها و دوستت دارم با صدای آهسته که به عنوان خروجی دوره های آموزشی آماده شده بود، مقابل اساتید، هنرمندان و خانواده های محترم هنرجویان به روی صحنه رفت.

وی همچنین افزود : این مراسم با رعایت جدی دستورالعملهای بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و محدودیت در تعداد مدعوین ، بصورت خصوصی برگزار شد.

 مرتضوی راد در ادامه افزود : هنرجویان دوره های بازیگری انجمن هنرهای نمایشی پس از سپری کردن دوره های مقدماتی و تکمیلی، وارد دوره پیشرفته یا کارگاه تولید نمایش شده و با کارگردانی جناب آقای علی فرحناک و سرکار خانم صدیقه مشایخی مراحل تولید تا اجرای نمایش را به صورت عملی و ملموس تجربه کردند.

مدیر آموزش انجمن هنرهای نمایشی استان قم همچنین گفت :  هنرجویان در طول آموزش بازیگری در دیگر فعالیت های آموزشی نظیر کارگاه های اتود، تمرینات بدن، ورک شاپ های آموزشی بازیگری،کارگردانی، نمایش نامه نویسی و نشانه شناسی، مسابقه ی کتاب خوانی، جلسات نقد و بررسی و فعالیت های کتاب خوانی و تماشای فیلم در ایام قرنطینه­ی کرونا و در  فعالیت های تیم اجرایی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم، شرکت داشته اند.

این هنرمند تئاتر به حضور هنرمندان در این برنامه اشاره و افزود :  : در این برنامه آقایان اصغر نوبخت، احمد سلیمانی، محمدرضا شاهمردی، حامد جلالی، مهدی حبیبی تبار، ابوالفضل بلغندر، مرتضی عقیقی، جواد پیروزی، مهدی خجستگی، مسعود مشعوف، مرتضی جلالی، صادق مقدسیان و سرکار خانم اعظم دلداده اساتید و هنرمندانی بودند که به تماشای نمایش های این طرح نشستند.

وی همچنین به برنامه جنبی این مراسم پرداخته و افزود : در این مراسم از آقایان حامد جلالی و مهدی حبیبی تبار ، سید محمد جواد طاهری و مهدی نیک روش ،  به دلیل همراهی در فعالیت های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی به عنوان کارشناس و منتقد در سال نود و هشت با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر شد و در ادامه هنرجویان انجمن ، با اهدای گل، از زحمات ریاست انجمن هنرهای نمایشی جناب آقای علی فرحناک تقدیر و تشکر کردند.

مرتضوی در پایان افزود : انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، در سال نود و نه با اجرای طرح آموزشی چهارسو و با آموزش همزمان چهار مهارت بازیگری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی و طراحی صحنه، میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی می باشد. 




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

در گفتگو با حجت الاسلام هادی منش استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد:

لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل هادی‌منش استاد حوزه و دانشگاه، توجه به تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، حضور تماشاگران به صورت خانوادگی و مردمی بودن آثار را از نقاط قوت جشنواره استانی تئاتر قم برشمرده و می‌گوید اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

برپایی نمایشگاه عکس «قاب صحنه» در قم

نمایشگاه «قاب صحنه» شامل مجموعه عکس‌های محمد رفیعی موحد از بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ و هنر افتتاح شد.

|

نظرات کاربران