در حال بارگذاری ...
با اجرای دیگری از هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه

نشست آموزشی نمایش " کسوف " توسط انجمن هنرهای نمایشی استان قم برگزار شد

پس از اجرای نمایش "کسوف" توسط هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم ، نشست آموزشی این نمایش در پلاتو سوره قم برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، نشست آموزشی نمایش «کسوف» نوشته ایوب آقاخانی به کارگردانی جاوید هاشمی ، روز چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه ۹۹ در پلاتو سوره حوزه هنری قم با حضور هنرمندان و هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه برگزار شد . در این نشست که با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان قم ، هر چهارشنبه در طرحی باعنوان "چهارشنبه ها به علاوه تئاتر" برگزار می شود ، علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم پیرامون لزوم توجه کارگردان و بازیگران به جزئیات موجود در متن و استفاده از آنها برای افزودن جزئیات بیشتر در شخصیت پردازی در حین اجرا سخن گفت و توجه گروه اجرایی را به مسئله ی غربت و بی وطنی و تاثیر آن بر رفتارها و اعمال بازیگران بر روی صحنه جلب نمود.وی همچنین درمورد روان پریشی و آشفتگی روانی شخصیتهای نمایش و لزوم توجه به این مسئله مواردی را مطرح و در ادامه از نظر سایر هنرمندان حاضر در جلسه برای ادامه بحث و گفتگو بهره جست. وی همچنین درمورد خواست و آرزوی شخصیتهای نمایش و اهدافی که درپی دستیابی به آنها هستند اشاراتی به بخشهایی از نمایش داشت و سپس درباره تاثیر جنگ در نابود ساختن آرزوهای انسان مطالبی را عنوان نمود.

علی فرحناک پس از این اجرا ، مبلغ پانصد هزار تومان هدیه نقدی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان قم ،  به عنوان کمک هزینه اجرا به این نمایش تقدیم کرد.

نمایش کسوف از ۱۹ تا ۲۴ بهمن ماه 1399 در پلاتو سوره حوزه هنری قم به روی صحنه رفت.

این اجراء که ابراهیم وفایی ، مهدیه محمدخانی ، مهدی برقعی و امیر مهدی حسینی در آن به ایفای نقش پرداخته اند ، بخش عملی دوره کارگاه‌ کارگردانی باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم است و تمامی عوامل این اثر را هنرجویان و هنرمندان این باشگاه بر عهده دارند.




نظرات کاربران