در حال بارگذاری ...
محمد علی پورآرین کارگردان حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی:

آموزش و نقد لازمه‌ پیشرفت است

محمدعلی پورآرین کارگردان نمایش سالاد سیب زمینی یاروایت یک دلقک از سیرک مهلکش، شرکت کننده در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم گفت: امروزه تنها مجال تولید و عرضه ورقابت همین جشنواره استانی است... خدا از ما نگیردش

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، محمد علی پورآرین کارگردان نمایش "سالاد سیب زمینی یاروایت یک دلقک از سیرک مهلکش" در گفت و گو با ما درباره حضورش در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم توضیح داد.

  • خودتان را معرفی کرده و سابقه کاری خود را به اختصار بیان کنید.
  • محمدعلی(داریوش)پورآرین هستم. چندسال است که هنرجوی تئاتر هستم و درچند نمایش حضورداشته‌ام که قابل بیان نیست
  • در مورد نمایشنامه و دلیل انتخاب آن از سوی شما توضیح دهید.
  • شخصیت نمایشنامه«سالاد سیب زمینی یاروایت یک دلقک از سیرک مهلکش» ماهها پیش در ذهنم متولدشدورشد کرد... تجربه نوشتن و کارگردانی و بازی در یک کار تک نفره برایم چالش زیبا و سختی بود که بایدتجربه‌اش میکردم... به نوعی این تراژدی منتقد برخی نظریات سیاسی و اجتماعی غرب به اصطلاح توسعه یافته است
  • نظر شما درمورد فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر چیست؟
  • از میدان دادن به جوانهاهیچکس هیچوقت ضررنکرده...
  • با توجه به حضور دیگر گروههای نمایشی بعنوان متقاضیان شرکت در جشنواره بیست و دوم ، سطح کیفی این جشنواره را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • امیدوارم گروه‌هاوهنرمندان شهرم حضورحداکثری داشته باشند... تئاتر متعلق به ماست... همه ما...
  • به نظر شما برای برگزاری با کیفیت جشنواره استانی توجه به چه نکاتی ضروری است ؟
  • کیفیت نتیجه برنامه،اموزش،نظارت وبازخورداست... بایددیدچه مقداراین موارد انجام شده...
  • برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟
  • متاسفانه امروزه تنها مجال تولید و عرضه ورقابت همین جشنواره استانی است... خدا از ما نگیردش
  • به نظر شما ترکیب تیم داوری جشنواره به چه صورت باشد بهتر است : هنرمندان تئاتر استان ، هنرمندان تئاتر تهران یا ترکیبی از هنرمندان تئاتر استان و تهران؟
  • داوران باید از سطوح بالاتر انتخاب شوند تا انگیزه ایجادکنند... اموزش دهند... انتقال تجربه انجام شود... رای داوران خوشنام موردقبولتر خواهد بود دربین هنرمندان و باعث ارزشمندی خود جشنواره هم میشود
  • تا کنون در مسیر تمرینهای نمایش خود با چه مشکل مهمی مواجه بوده اید؟
  • درباره مشکلات مجال بیشترلازم است اما دست همه عزیزان دردنکند...
  • برگزاری کارگاههای تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟
  • آموزش و نقد لازمه پیشرفت است....
  • در پایان اگر نکته خاصی در مورد برگزاری جشنواره به نظرتان می رسد بیان کنید.
  • کاش کمی ازسردی هوای تئاترکم شود... همه انگار درغارتنهایی خویش هستند....




مطالب مرتبط

یادداشت مرتضی عقیقی مسئول دبیرخانه بیست و دومین جشنواره تئاتر قم

باور کنید دور نیست آن روزهای خوب؛ فقط کافیست کمی همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم
یادداشت مرتضی عقیقی مسئول دبیرخانه بیست و دومین جشنواره تئاتر قم

باور کنید دور نیست آن روزهای خوب؛ فقط کافیست کمی همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم

تئاتر قم - مرتضی عقیقی؛ کودکی‌های همه‌مان پُر است از خاطرات کوچک و بزرگ صحنه‌های تئاتر، همهمه‌ی تماشاچیانِ کوچک و بزرگ و استرسِ اولین اجرایِ روی صحنه‌مان.کودکی‌هایِ همه‌مان، مالامالِ آرزوهای دور و درازی است که "تئاتر" اولویت اول و آخرش بوده.

|

محمدرضا شاهمردی کارگردان حاضر در جشنواره استانی قم

ورود هنرجویان به بدنه اصلی و حرفه‌ای تئاتر قم ضروری است
محمدرضا شاهمردی کارگردان حاضر در جشنواره استانی قم

ورود هنرجویان به بدنه اصلی و حرفه‌ای تئاتر قم ضروری است

محمدرضا شاهمردی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی است و یکی دو دهه‌ است مشغول به فعالیت در زمینه هنرهای نمایشی در زمینه های نویسندگی، کارگردانی، تدریس است و امسال با نمایش «شاعرانگی یک شازده ی شوربخت» در جشنواره استانی قم حضور

|

کارگردان نمایش حاضر در جشنواره استانی تئاتر قم

همه باید کمک کنیم تا جشنواره  بهتری داشته باشیم
کارگردان نمایش حاضر در جشنواره استانی تئاتر قم

همه باید کمک کنیم تا جشنواره بهتری داشته باشیم

محمدرضا مهربانی، دانشجوی ارشد ادبیات نمایشی، چندسالی است که در فضای تلویزیون، سینمای کوتاه و تئاتر کار می‌کنم. تئاتر خودکشی ممنوع در سال ۱۳۹۶ که در جشنواره ۱۹ استانی اجرا داشت،آخرین تئاتری بود که کار کرد و امسال با نمایش «مگس» در جشنواره استانی قم حضور دارد.

|

نظرات کاربران