در حال بارگذاری ...
در جلسه هم‌اندیشی

انجمن هنرهای نمایشی استان قم از هنرمندان تئاتر خیابانی تقدیرکرد

پنج گروه نمایش خیابانی شرکت کننده در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان استان قم و گروه تئاتر خیابانی " انتخاب " توسط انجمن هنرهای نمایشی استان قم مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم،جلسه هم اندیشی هنرمندان تئاتر استان قم و هیات مدیره‌ی انجمن هنرهای نمایشی روز پنج شنبه بیست و نهم مهرماه در سالن چهارسوی تالار فرهنگ و هنر شهر با حضور نمایندگان گروه‌های نمایشی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مرتضی عقیقی مسئول دبیرخانه بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم،هدف از برگزاری این جلسه را دیدار صمیمی و شنیدن نظرها،پیشنهادها و انتقادهای هنرمندان درباره فعالیتهای انجمن و برگزاری جشنواره استانی عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که برگزاری این گونه جلسات به پیشرفت تئاتر استان،کمک قابل توجهی داشته باشد.

در ادامه‌ی این نشست،هنرمندان تئاتر صحنه‌ای و خیابانی بر لزوم تشکیل این گونه جلسات در فواصل نزدیک و کمک به همدلی و مشارکت جمعی در زمینه توسعه تئاتر استان قم تاکید نموده و خواستار پیگیری مطالباتشان در زمینه‌های آموزشی،تولید و اجرای عمومی،نحوه برخورد شورای نظارت در مراحل بازخوانی و بازبینی،جوان گرایی در حوزه انتخاب و داوری آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر،افزایش کمک هزینه‌ی اجرای گروه‌های نمایشی و... شدند.

سپس علی فرحناک مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ضمن تشکر از حضور هنرمندان در این جلسه،در مورد سوالات و مباحث مطرح شده توسط هنرمندان توضیحاتی را ارائه نمود و افزود:برخی مشکلات موجود و توقعات و انتقادات هنرمندان به انجمن هنرهای نمایشی،نتیجه عدم اطلاع کافی از جایگاه‌های تعریف شده‌ی قانونی انجمن،شورای نظارت و شورای سیاست گذاری تئاتر استان است که هریک وظایف و اختیارات مشخص و قانونی خود را دارند و دخالت در امور یکدیگر برایشان مقدور نیست.

دبیر بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم در ادامه افزود:علیرغم کاهش بودجه جشنواره امسال نسبت به دوسال قبل و افزایش هزینه‌های برگزاری،تلاش شده است تا با صرفه جویی بیشتر در سایر امور،کمترین کاهش بودجه در حوزه‌ی کمک هزینه‌ی گروههای شرکت کننده انجام پذیرد و در حوزه جوایز نیز کاهشی نداشته باشیم.هرچند می‌دانیم این مبالغ در جهت کمک به گروههای نمایشی بسیار ناچیز است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور هنرمندان و جوانان آینده ساز تئاتر قم،شاهد درخشش هنرمندان تئاتر استان در این جشنواره و سطوح بالاتر باشیم.

  • درپایان این جلسه با حضورهنرمندان تئاتر،از گروه‌های نمایشی خیابانی شرکت کننده در جشنواره افلاکیان استان قم و گروه نمایش خیابانی «انتخاب» که در سطح استان به اجرای عمومی آثارشان پرداخته بودند،با اهدای هدیه نقدی تقدیر شد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم
در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم

در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت مشارکت این سازمان در برگزاری مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان تأکید شد.

|

نظرات کاربران