در حال بارگذاری ...
یادداشت عضو هیئت انتخاب بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

هنرمندان شرکت‌کننده همه‌ تلاش خود را برای حضور مؤثر به کار گرفته بودند

تئاتر قم - سید حسین فدایی حسین؛ تمامی گروه‌ها همین که موفق شدند با غلبه بر مشکلات و تحمل سختی‌های فراوان حاصل تلاش‌شان را پیش چشم گروه بازبینی و انتخاب قرار دهند نمره‌ی قبولی را گرفته‌اند.

باعث خوشحالی‌ست که بالاخره بعد از ماه‌ها خاموشی و یا کم‌سویی چراغ تئاتر در قم، «جشنواره‌ی تئاتر استانی» انگیزه‌ای ایجاد کرد تا بچه‌های هنرمند و گروه‌های تئاتری به تلاش و تکاپو دربیایند، تا بتوانند با تولید نمایش‌های جدید و یا آماده‌سازی نمایش‌هایی که مدت‌ها فرصت روی صحنه آمدن پیدا نکرده بودند، آمادگی خودشان را برای حضور در جشنواره اعلام کنند و در سه روز متوالی مورد بازبینی قرار بگیرند.

در این مجال اندک و در قالب یک یادداشت کوتاه به‌طور قطع نمی‌شود ارزیابی درست و جامعی از تلاش و همت چندماهه‌ی 16 گروه نمایشی در شرایط سختی که همه‌ی ما از آن آگاه هستیم ارائه داد. بنابراین این مهم را به فرصتی دیگر و مجالی بهتر موکول می‌کنم. بدون شک تمامی هنرمندان شرکت‌کننده در مرحله‌ی بازبینی و انتخاب، همه‌ی تلاش خودشان را برای حضوری مؤثر و قابل توجه به کار گرفته بودند و این در تمام لحظات اجرای نمایش‌ها کاملن قابل مشاهده بود. بنابراین می‌توان گفت تمامی گروه‌ها همین که موفق شدند با غلبه بر مشکلات و تحمل سختی‌های فراوان حاصل تلاش‌شان را پیش چشم گروه بازبینی و انتخاب قرار دهند نمره‌ی قبولی را گرفته‌اند اما به هرحال با توجه به ضوابط و مقررات برگزاری جشنواره و محدودیت در انتخاب آثار، امکان حضور در جشنواره، تنها برای چند گروه که به نظر آماده‌تر بوده و از قابلیت‌های بیشتری برای اجرا در جشنواره برخوردار بودند، فراهم شده است. این البته به معنی پایان راه برای سایر آثار نیست. کما اینکه تمامی آثار بازبینی شده می‌توانند جدای از برنامه‌ی جشنواره در فرصت‌های پیش رو، با رعایت ضوابط و مقررات برای اجرای عمومی که هدف اصلی تمامی گروه‌های نمایشی است آماده شوند.

به عنوان یکی از اعضای گروه بازبینی و انتخاب، جدای از هر نتیجه و تصمیمی لازم می‌دانم از تلاش تک‌تک اعضای گروه‌های نمایش، نویسندگان محترم بومی و غیربومی، کارگردان‌های عزیز و سخت‌کوش، بازیگران پرانرژی و باانگیزه، طراحان خوش‌ذوق صحنه، لباس، گریم و... آهنگسازان، نوازندگان و تمامی عوامل موسیقی و صدای نمایش‌ها و سایر اعضا و همکاران گروه‌ها و همچنین از تمامی دست‌اندکاران برگزاری جشنواره، دبیر محترم، اعضای دبیرخانه و سایر همکاران، دوستان خودم در گروه بازبینی و انتخاب آثار و همین‌طور مسئولین سالن‌ها و مراکز برگزاری بازبینی تشکر و قدردانی کنم.

برای تمامی گروه‌های منتخب آرزوی موفقیت در مرحله‌ی بعدی جشنواره و برای سایر گروه‌ها آرزوی روزهای بهتر در رویدادهای دیگر دارم.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

نظرات کاربران