در حال بارگذاری ...
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم :

از بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم تا حد امکان حمایت می‌کنیم

جلسه مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و مدیر عامل سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری قم روز یکشنبه شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰ در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، در این جلسه که با حضور مرتضی عقیقی عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی و محمدرضا سعید تهرانی رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان برگزار شد ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ضمن توضیح در مورد همکاری‌های قبلی و راهکارهای موجود برای همکاری‌های بیشتر،از موانع قانونی که بر سر راه این همکاری‌ها وجود دارد سخن گفت و اعلام آمادگی کرد با بررسی‌های بیشتر،راهکارهای قانونی و سنجیده‌ای برای رفع موانع موجود اندیشیده و اجرا شود.

وی همچنین افزود:از بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم تا حد امکان و مقدورات قانونی حمایت خواهیم کرد و این آمادگی را نیز داریم تا در طرح‌های دیگر،به ویژه طرح هایی که برای سال ۱۴۰۱ در نظر داشته باشید،برنامه ریزی حمایتی و زمینه‌های همکاری بیشتر را در نظر داشته باشیم.

مقیمی در ادامه،سیاست کلی خدمات سازمان را ارائه‌ی خدمات به عموم مردم جامعه در زمینه فرهنگ شهروندی عنوان کرد و افزود:در این زمینه،سازمان آمادگی همکاری بیشتری با هنرمندان و مجموعه‌ی انجمن هنرهای نمایشی خواهد داشت.

همچنین در این جلسه علی فرحناک مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم با بیان اینکه هنرمندان تئاتر قم نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستند افزود:مهمترین دغدغه و نیاز هنرمندان تئاتر در مسیر اجرای عمومی آثارشان،اطلاع رسانی و تبلیغات است و ما سالهاست در این زمینه دچار ضعف هستیم چرا که هزینه‌های تبلیغات شهری بالاست و امکان این گونه تبلیغات که مهمترین شکل تبلیغاتی و تاثیر گذار‌ترین آنهاست برای هنرمندان قم فراهم نیست. لذا از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خواستار آن هستیم تا با یافتن راهکاری قانونی به یاری هنرمندان تئاتر بشتابند تا ضمن افزایش تعداد تماشاگران تئاتر،به درآمدزایی بیشتر آثار نمایشی کمک قابل توجهی انجام شود.

وی همچنین افزود:هنرمندان تئاتر قم نیز آمادگی دارند در مقابل این کمک،با استفاده از ظرفیت‌های نمایشهای خیابانی و محیطی در جهت اجرای طرح‌ها و اشاعه فرهنگ شهروندی با موضوعات مد نظر شهرداری به تولید اثر پرداخته و خدماتی را ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه مرتضی عقیقی نیز درمورد طرح‌ها و عناوین و زمینه‌های همکاری انجمن هنرهای نمایشی،از جمله همکاری آموزشی انجمن در خانه‌های فرهنگ و دیگر مراکز تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری صحبت کرد و افزود:زمینه‌های همکاری هنرمندان تئاتر و شهرداری بسیار زیاد و متنوع هستند و امیدوارم بتوانیم در آینده از حداکثر این ظرفیت عالی استفاده داشته باشیم.

محمدرضا سعید تهرانی رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در ادامه جلسه افزود:سازمان اولویت هایی در تولید آثار فرهنگی هنری دارد و موضوعات تعیین شده‌ای در این اولویتها مطرح است که اگر هنرمندان تئاتر از آنها مطلع باشند،این همکاری درست‌تر و کاربردی‌تر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد:هرچند ارائه طرح برای سال ۱۴۰۱ باید در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی قرار گیرد اما برای ماههای باقیمانده‌ی امسال نیز میتوان از ظرفیت هنرمندان تئاتر در زمینه‌های مختلف بهره برد و در مناسبت‌های تقویمی خاص،تولیداتی را داشته باشیم.

در پایان این جلسه مقرر شد انجمن هنرهای نمایشی ضمن هماهنگی با اداره فرهنگی هنری برای حمایت از بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم در زمینه تبلیغات شهری،طرح‌های خود را بر مبنای نیازها و اولویت‌های شهرداری بصورت مکتوب ارائه نماید تا پس از بررسی،نسبت به عقد تفاهمنامه همکاری تصمیمات لازم گرفته شود.




مطالب مرتبط

در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم
در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم

در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت مشارکت این سازمان در برگزاری مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان تأکید شد.

|

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران