در حال بارگذاری ...
عاطفه پورات بازیگر حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

در جشنواره امسال انتخاب بهترین‌ها برای داوران مشکل خواهد بود

عاطفه پورات چند سالی است که بازیگری را به طور جدی دنبال می کند. او برای اولین بار با بازی در نمایش قرمز و دیگران در سال ۱۳۹۸ در طرح رویش انجمن هنرهای نمایشی استان قم آموزش دیده و به روی صحنه رفته است و در حال حاضر به عنوان بازیگر در نمایش «من هزار و یک روز زنده ام» در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، با عاطفه پورات درباره بازی اش در نمایش «من هزار و یک روز زنده ام» گفت و گو کرده‌ایم که می‌خوانید.

 

در مورد نقشی که در این نمایش دارید توضیح دهید؟

صومه آباد اولین اسیر زن ایرانی که به مدت چهار سال در اسارت بعثی ها بوده و در این نمایش زندگی خود را در دوران اسارت روایت میکند.

نظر شما درمورد فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر چیست؟

اتفاق بسیار خوبیست که به هنرمندان جوان این فرصت را بدهیم تا هنر و استعداد خودشان را در فضای جشنواره نشان بدهند. چرا که آینده‌ی تئاتر این شهر را همین جوان‌ها می سازند و باید به آنها میدان داده شود تا تجربه کنند و در کنار پیشکسوتان به رشد و تعالی برسند.

با توجه به حضور دیگر بازیگران به عنوان رقبای خود در جشنواره بیست و دوم ، سطح کیفی بازیگران را در این جشنواره چگونه ارزیابی می کنید؟

به دلیل اینکه هیچ کدام از اجرا هارا تماشا  نکردم نمی توانم نظری  بدهم اما مطمئن هستم تمام بازیگران تلاش خود را خواهند کرد.

و به گمانم رقابت خوبی شکل گرفته و شنیده ها حاکی از این است که در جشنواره امسال انتخاب بهترینها برای داوران جشنواره مشکل خواهد بود.

به نظر شما برای برگزاری با کیفیت جشنواره استانی توجه به چه نکاتی ضروری است ؟

تمام گروه ها تلاش خود را میکنند تا بهترین اجرای خود را نمایش دهند پس باید کمک کنیم تا این گروها دغدغه ای جز اجرای با کیفیت نداشته باشند. وقتی اجرا های با کیفیتی داشته باشیم قطعا جشنواره باکیفیتی هم خواهیم داشت.

برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟

بسیار موثر خواهد بود چون استعداد های زیادی کشف خواهند شد و اگر از این استعداد ها حمایت بشود بسیار مفید و  موثرخواهد بود.

به نظر شما مهم ترین مسئله ای که یک بازیگر برای ایفای موفق نقش خود باید مد نظر قرار دهد چیست؟

به هیچ عنوان هدفش فقط جشنواره نباشد ،سعی کند بهترین اجرای خود را داشته باشد و با نقش خود زندگی کند نه بازی.بازیگر باید شناخت کاملی از شخصیتی که بازی می کند داشته باشد تا نقشی که بازی می کند باورپذیری داشته و به دل مخاطب بنشیند.

به عنوان بازیگر تا کنون در مسیر تمرینهای نمایش خود با چه مشکل مهمی مواجه بوده اید؟

مشکل خاصی نبوده و خدارا شکر در مسیر تمرین روز به روز پیشرفت داشته ایم. امیدوارم نتیجه هم رضایت بخش باشد و مخاطب راضی باشد.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟

این کارگاه ها و جلسات بسیار مفید خواهد بود و کمک خواهد کرد تا در کنار استادان تجربه کسب کنیم و اشکالات کار خود را  متوجه شویم.

در پایان اگر نکته خاصی در مورد برگزاری جشنواره به نظرتان می رسد بیان کنید؟

امیدوارم تمام گروه های نمایشی در جشنواره حمایت شوند و جشنواره خوبی را پیش رو داشته باشیم و در کنار بزرگان تجربه کسب کنیم.




نظرات کاربران