در حال بارگذاری ...
محمد هادی مفتاح بازیگر حاضر در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

جشنواره استانی می تواند یکی از مهمترین رویداد های سالانه در جهت ارتقا نمایش استان ها باشد.

محمد هادی مفتاح متولد ۱۳۷۸ ، دوره آموزش بازیگری را در انجمن هنرهای نمایشی استان قم سپری کرده و در گروه نمایشنامه خوانی و نمایش صحنه ای دانشگاه علوم پزشکی قم و جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت حضور داشته است . در حال حاضر به عنوان بازیگر در نمایش زبان تمشک های وحشی به کارگردانی سید علی هاشمی نژاد در بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم حضور دارد.

 

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم با محمد هادی مفتاح درباره جشنواره استانی و ایفای نقش در نمایش «زبان تمشک های وحشی» گفت و گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

در مورد نقشی که در این نمایش دارید توضیح دهید؟

شخصیت "دانیال" در نمایشنامه ی زبان تمشک های وحشی ، شخصیتی چند بعدی و پیچیده است که باید در قالب کاراکتر های متفاوت ظاهر شود. همچنین از این جهت که بخش عمده ای از ارتباط  این شخصیت با مخاطب از طریق مونولوگ می باشد و بخش دیگری از دیالوگ ها هم در قالب چند شخصیت متفاوت است ، کار را سخت می کند. بنظر من دانیال می تواند نماد بسیاری از آدم های اطراف ما باشد که به دنبال علتی برای زندگی می گردند و احساسات متناقضی را تجربه می کنند و رنج می کشند.

نظر شما درمورد فرصت دادن به هنرمندان جوان برای رقابت در فضای جشنواره استانی تئاتر چیست؟

قطعا حضور هنرمندان و هنرجویان جوان و با استعداد در عرصه ی جشنواره استانی می تواند احیا کننده فرهنگ تئاتر در شهر قم و همچنین جان بخشیدنی مجدد به پیکر بی رمق تئاتر در این شهر باشد.

با توجه به حضور دیگر بازیگران به عنوان رقبای خود در جشنواره بیست و دوم ، سطح کیفی بازیگران را در این جشنواره چگونه ارزیابی می کنید؟

باتوجه به اینکه اکثر بازیگرانی که در سایر گروه های نمایشی حضور دارند ، از هنرجویان حرفه ای تئاتر هستند ، احتمالا شاهد بازی های خوب و رقابت جذابی خواهیم بود.

به نظر شما برای برگزاری با کیفیت جشنواره استانی توجه به چه نکاتی ضروری است ؟

حمایت مالی وغیر مالی از گروه های نمایشی

برگزاری کارگاه های آموزشی

شناسایی و پرورش استعداد های جوان

برگزاری جشنواره استانی تئاتر تا چه اندازه می تواند در رونق مجدد تئاتر در استان قم موثر باشد؟

جشنواره استانی می تواند یکی از مهمترین رویداد های سالانه در جهت ارتقا نمایش استان ها و عرصه ای برای پیشرفت و معرفی استعداد های جوان باشد.

به نظر شما مهم ترین مسئله ای که یک بازیگر برای ایفای موفق نقش خود باید مد نظر قرار دهد چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که بازیگر باید به آن توجه کند ، داشتن اعتماد به نفس و در عین حال رسیدن به شناخت کامل از خود است. شناسایی کمبود ها و نقاط ضعف و چیره شدن بر اثر تمرین ، بسیار مهم است. همچنین منحصر بودن به خود و از قید و بند نظر دیگران رها بودن می تواند به خلاقیت، تخیل و آزادی عمل بازیگر کمک کند. توجه به تمرین های بیان و بدن هم که از اصول اولیه بازیگری است.

به عنوان بازیگر تا کنون در مسیر تمرین‌های نمایش خود با چه مشکل مهمی مواجه بوده اید؟

باتوجه به اینکه رشته تحصیلی بنده غیرمرتبط با تئاتر می باشد ، مهمترین چالش برای شخص بنده کمبود وقت لازم جهت آموزش و تمرین بوده است. یکی دیگر از مواردی که می شود به آن اشاره کرد، عدم تنوع در برگزاری دوره های آموزشی در شهر قم می باشد.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنرهای نمایشی و جلسات نقد و بررسی در حاشیه برگزاری جشنواره را تا چه حد مفید می دانید؟

برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی بستر مناسبی برای آموزش و ارتقای سطح کیفی هنرجویان است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

در پایان اگر نکته خاصی در مورد برگزاری جشنواره به نظرتان می رسد بیان کنید.

نکته خاصی ندارم. از همکارانم در این گروه نمایشی تشکر می کنم و امیدوارم اجرای خوبی در جشنواره داشته باشیم.




نظرات کاربران