در حال بارگذاری ...
سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم :

گروه‌های نمایشی دل‌خوش به تعریف و تمجید اهالی تئاتر نباشند

فدایی‌حسین عضو شورای انتخاب جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به تقویت سطح کیفی آثار جشنواره، گفت: امسال استعدادهای جوانی در حوزه کارگردانی، بازیگری و بخش‌های دیگری نظیر طراحی صحنه حضور دارند که برای نخستین‌بار فضای جشنواره را تجربه می‌کنند.

به گزارش تئاتر قم ، به نقل از ستاد خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم، سید حسین فدایی‌حسین با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم، اظهار کرد: حیات جریان هنری به تولید و اجراست و خوشحالم بعد از دوسال این فرصت پیش آمد که گروه‌های علاقه‌مند به تولید نمایش در جشنواره حضور دارند.

پیشکسوت تئاتر قم تصریح کرد:برگزاری جشنواره،هم بهانه خوبی برای تولید نمایش است،هم گروه‌های هنری را گردهم می‌آورد و هم زمینه اجرای عمومی نمایش‌ها را فراهم می‌کند.

عضو شورای انتخاب آثار بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم افزود:با وجود انتقادی که همیشه به جشنواره‌ها دارم برای اینکه گاها انگیزه‌ها را از بین می‌برد و عده‌ای را با برخوردهای سلیقه‌ای که در ذات جشنواره‌هاست دلسرد می‌کند اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که مایه اشتیاق تولید اثر می‌شود.

فدایی‌حسین تصریح کرد:کسی بهترین بهره را از جشنواره می‌برد که از نقاط ضعف اثر خود آگاه شود و سطح کار خود را تولیدات نمایشی بعدی ارتقا دهد،اگر کسی صرفا کاری را برای دریافت جایزه جشنواره تولید کند و ایرادهای اثرش را پای قضاوت غلط و سلیقه داور بگذارد،بیشترین ضرر را می‌کند.

عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به ارزیابی خود از کیفیت آثار جشنواره،گفت:امسال استعدادهای جوانی در حوزه کارگردانی،بازیگری و شاخه‌های دیگر مثل طراحی صحنه حضور دارند و جشنواره را برای اولین بار تجربه می‌کنند.

فدایی‌حسین افزود:این هنرجویان جوان می‌توانند آینده خوبی داشته باشند به شرطی که از اتفاقات و برخوردهایی که با آنان می‌شود،دلسرد نشوند و فکر نکنند با اولین اثر باید جایزه دریافت کنند و مورد توجه قرار بگیرند.

پیشکسوت تئاتر قم تصریح کرد:همیشه گفته می‌شود سطح کیفی امسال بهتر از قبل است ولی بنده از آنجا که در سال‌های قبل هم حضور داشتم،به این موضوع اذعان می‌کنم که امسال واقعا اتفاقات تازه و خوبی افتاده است. برای من نمایشنامه نویسی اهمیت دارد،کارهای تألیفی خوبی را دیدم که جای خوشحالی دارد و امیدوارم مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد.

عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم افزود:گرچه معمولا گروه‌های نمایشی فرصت زیادی برای آماده‌شدن در جشنواره استانی ندارند و با شتاب‌زدگی کار می‌کنند ولی قطعا برای جشنواره تئاتر فجر،اثری وجود دارد که بتوان روی آن کار کرد و نماینده شایسته‌ای برای قم در این جشنواره باشد.

فدایی‌حسین همچنین در خصوص نگاه خود به اجرای عمومی آثار جشنواره،گفت:من همواره به اجرای عمومی اعتقاد داشتم و اگر نمایشی با هدف اجرای عمومی تولید نشود،بهتر است هیچ‌گاه تولید نشود.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره باید مشوق تولید اثر باشد،گفت:هدف اصلی همه هنرمندان و هنرجویان تئاتر باید اجرای عمومی باشد نه مخاطب جشنواره‌ای.

عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم افزود:معمولا بیشتر مخاطبان جشنواره‌ها،خود اهالی تئاتر هستند اما هدف گروه نمایشی باید مخاطب عمومی باشد که اقشار جامعه را به سالن تئاتر بکشاند.

فدایی‌حسین با تأکید بر اینکه ملاک گروه‌های نمایشی برای بازخوردگیری باید مخاطب عمومی باشد،تصریح کرد:گروه‌های نمایشی دل‌خوش به تعریف و تمجید اهالی تئاتر نباشند،این تعریف‌ها بیشتر برای تشویق گروه‌‌هاست و به این معنا نیست که کار شما هیچ ایرادی ندارد.

خاطرنشان می‌شود بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن هنرهای نمایشی استان قم و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم،کنگره ملی شهدای قم و سازمان بسیج هنرمندان قم در روزهای ۸ تا ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

نظرات کاربران