در حال بارگذاری ...
با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری

نوروز 1401 با اجرای نمایش‌های خیابانی و خیمه شب بازی در قم همراه شد

به همت دفتر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ، نمایش های خیابانی و خیمه شب بازی نوروزی به زائران و مسافران نوروزی قم تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم،همزمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و با همت دفتر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم،نمایشهای خیابانی و خیمه شب بازی در اماکن مختلف توریستی شهر قم به اجرا درآمد. در این برنامه که از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در شهر قم به اجرا درآمد،نمایش خیمه شب بازی نوروز به کارگردانی ندا وفایی،نمایش خیابانی داستان سیاه به کارگردانی امیرحسین عرب خراسانی،نمایش خیابانی چراغ اول به کارگردانی مرتضی عقیقی و گروه پرفورمنس بلند قامتان با بیش از ۲۰۰ اجرا به استقبال مسافران و زائرین شهر قم در ایام نوروز رفتند.

این برنامه در ادامه‌ی همکاری‌های مشترک انجمن هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بر اساس تفاهم نامه‌ی منعقده در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته و در سال ۱۴۰۱ نیز این همکاری ادامه خواهد داشت. بر همین اساس همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت،حضرت مهدی(عج)نیز نمایش خیابانی چراغ اول در شهر قم،اجراهای متعددی را تقدیم زائران شهر مقدس قم نموده بود.

نمایش‌های یاد شده در ایام نوروز در محل‌های مختلف شهر قم از جمله باغ پرندگان، شهربازی الغدیر، مدخل‌های ورودی شهر، اطراف حرم حضرت معصومه(س)، نمایشگاه‌ها و ستاد‌های راهنمای زائرین و مسجد مقدس جمکران به اجرا درآمدند.




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران