در حال بارگذاری ...
مهدی ملاک نویسنده نمایشنامه‌ی «خیابان دل آذر»:

همیشه به داستان زندگی شهدا علاقه‌مند بودم

مهدی ملاک فعالیت نمایشی خود را از سال ۱۳۸۰ به عنوان بازیگر آغاز کرده و اکنون با نمایشنامه ی خیابانی خیابان دل آذر در جشنواره استانی نمایشنامه نویسی و اجرای نمایش خیابانی شاهد حضور دارد.

به گزارش تئاتر قم، مهدی ملاک نویسنده نمایشنامه‌ی «خیابان دل آذر»، شرکت‌کننده در جشنواره استانی نمایشنامه‌نویسی و اجرای نمایش خیابانی شاهد (ویژه شهدای استان قم) در نمایش‌های مسیح هرگز نخواهد گریست، دنیای مطبوعاتی آقای اسراری، خیال روی خطوط موازی، قصیده شب نمناک،  منظومه و. به‌عنوان بازیگر و در نمایش‌های تهوع، تمام من همه عدو، خانم و یزله نیز به‌عنوان کارگردان حضورداشته است. در حوزه‌ی سینما و تلویزیون هم به‌عنوان بازیگر فعالیت‌هایی داشته که آخرین آن‌ها حضور در سریال تلویزیونی نجلا بوده است.

ملاک در مورد دلیل شرکت در جشنواره شاهد گفت: همیشه به داستان زندگی شهدا علاقه‌مند بودم و وقتی از هر خیابانی که به نام شهیدی بود عبور می‌کردم همیشه فکر می‌کردم که ایشان چه کسی بودند و چه سیره‌ای داشتند و چگونه و کجا شهید شدند تا اینکه برای نگارش نمایشنامه خیابان دل آذر کتاب شیر دارخویین را مطالعه کردم و با زندگی و رشادت‌های شهید محمدجواد دل آذر از شهدای به نام قم آشنا شدم.

این بازیگر تئاتر همچنین افزود: به نظر بنده برگزاری این جشنواره‌ها و مخصوصاً نمایش خیابانی پل ارتباطی است که مردم از زندگی و جان‌فشانی‌های شهدای استان مطلع شوند و سبک زندگی‌شان را سرلوحه قرار دهند و این موضوع فی‌نفسه بسیار ارزشمند است.

نویسنده نمایشنامه‌ی خیابان دل آذر ادامه داد: اصل موضوع معرفی سیره شهدا و تبعیت از آن‌ها  یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند حلال مشکلات مردم باشد که برگزارکنندگان و هدف‌گذاران این جشنواره شیوه درستی را انتخاب کرده‌اند  که این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در مورد کیفیت برگزاری این جشنواره افزود: بااطلاع از تجربه‌ای که دوستان عزیز و اساتید  گرامی در برگزاری جشنواره‌های سابق  داشتند روند برگزاری این جشنواره هم بانظم و ترتیب و درایت در حال انجام است و آرزوی موفقیت برای همه دوستان برگزارکننده دارم.

مهدی ملاک در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند گفت: امیدوارم توانسته باشم قدم کوچکی در راه آرمان‌های شهدا برداشته باشم. روح تمامی شهدای این مرز و بوم شاد و یادشان گرامی باد.

 

نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و اجرای نمایش خیابانی شاهد (ویژه شهدای استان قم) توسط انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با مشارکت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حاشیه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در سال 1401 برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران