در حال بارگذاری ...
یادداشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به مناسبت روز جهانی تئاتر

هنرهای نمایشی، ریشه در ذات حقیقت‌جوی انسان دارد

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در پیامی، روز جهانی تئاتر را تبریک گفت و هنرهای نمایشی را از الزامات حیاتی زیستن دانست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، به مناسبت روز جهانی تئاتر، پیامی را منتشر کرد. 

در این پیام آمده است: 

«به نام خدا
وقتی صحبت از هنرهای نمایشی، تئاتر، تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و ... می‌شود، انسان به‌طور ناخودآگاه پیوندی ملموس و دوست‌داشتنی را با اعماق تاریخ بشر، با آئین‌ها و مراسمات کهن و با باورهای جدی الهی و انسانی در خود احساس می‌کند؛ پیوندی که ریشه در ذات حقیقت‌جوی آدمی دارد و از قضا همین ساختارِ زلالی ِ انسانی‌ است که شاید اولین گام‌ها و قدم‌ها و قلم‌ها را در مسیر بروز ِهنر ارزشمند تئاتر رقم زده باشد؛ هنری که انسان در دل ِ بافت ِپیچیده آن، با مفاهیم والا و درستی مواجه می‌شود که جملگی از الزامات حیاتی زیستن هستند.
این‌که این هنر ارزشمند را از اصالت حقیقی‌اش، از مسیر الهی‌ و از ذات ِگرانبهایش دور نکنیم، این وظیفه سنگین و جدی اهالی همین هنر است؛ این‌که مراقبت کنیم هنر نمایش، چونان گذشته، زلال و انسانی و الهی باقی بماند، این قطعا برنامه‌ای جدی فرهنگی و کار دقیق می‌خواهد، اما بزرگ‌ترین نگاهبانان این ساحت، دوستان فعال در این حرفه و هنر شریف هستند.
بنده ضمن تبریک روز ملی هنرهای نمایشی به فعالان گرانقدر این عرصه، دوام ِ توفیقات یکایک ِ هنرمندان دلسوز هنرهای نمایشی در استان مقدس قم را از خدای قادر متعال مسئلت دارم.»




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

نظرات کاربران