در حال بارگذاری ...
به کارگردانی هنرمند قمی

نمایش‌های عاشورایی در ترکیه اجرا شد

پنج نمایش خیابانی با موضوع شهدای کربلا به کارگردانی مرتضی عقیقی از هنرمندان قم در منطقه اسنیورت استانبول به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قم، پنج نمایش خیابانی با موضوع شهدای کربلا به کارگردانی مرتضی عقیقی به مناسبت ایام محرم در بزرگ‌ترین شهر ترکیه اجرا شد.

بر اساس این گزارش، ۵ نمایش ۱۵ دقیقه‌ای خیابانی توسط نابازیگران ترکیه‌ای و به زبان ترکی استانبولی با موضوع امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، مسلم‌بن‌عقیل و حربن‌یزیدریاحی از ابتدای محرم در دو نقطه از منطقه اسنیورت استانبول اجرا شد.

با افزایش استقبال مخاطبان، در نهایت ۲۰ اجرا در طول این ایام به برگزار شد و با اجرای شام غریبان در میدان جمهوریت به پایان رسید.

نویسندگی و کارگردانی این نمایش‌ها را مرتضی عقیقی از هنرمندان قمی بر عهده داشت. محمد امینی به عنوان دستیار کارگردان و الهام کاظم نژاد و شبنم قمری نیز به عنوان طراحان لباس و صحنه گروه را همراهی می‌کردند.

همچنین تولید نمایش‌های عاشورایی در سال ۱۴۰۱ در ترکیه نیز از فعالیت‌های این گروه اعزامی بوده‌است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران