در حال بارگذاری ...
در نشست دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

حمایت شهرداری از جشنواره استانی تئاتر قم

در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت مشارکت این سازمان در برگزاری مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قم، نشست مشترک صدیقه مشایخی دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و مرتضی عقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم با سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم به منظور تبادل نظر و همفکری در جهت برگزاری کیفی‌تر و تأثیرگذارتر این رویداد هنری برگزار شد.

مشایخی در این نشست در خصوص نحوه برگزاری و همچنین استقبال هنرمندان استان از این رویداد در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر, اعلام کرد که در بخش خیابانی آثار بسیار خوبی در راستای اهداف سازمان شهرداری در حال تولید هستند.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استاتی تئاتر قم بر ضرورت حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قم از این جشنواره تأکید کرد و گفت: «جشنواره با موضوع آزاد اعلام فراخوان شد اما آثاری که با موضوع شعار سال، موضوعات دینی و ارزشی، سبک زندگی، دفاع مقدس، امیدآفرینی، آسیب‌های اجتماعی و روز قم و فرهنگ شهروندی تولید شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند داشت«.

او بر ضرورت حمایت از جشنواره تئاتر قم به عنوان مهم‌ترین رویداد استانی این هنر اشاره کرد و افزود: «هنرمندان تئاتر انتظار دارند سازمان فرهنگی شهرداری به طور ویژه‌تری این رویداد استانی را مورد توجه قرار بدهد و نسبت به دوره‌های پیشین حمایت ویژه‌تری داشته باشد«.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استاتی تئاتر قم گفت: «سازمان فرهنگی شهرداری در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌تواند در اجرای عمومی نمایش‌ها و تبلیغات محیطی از گروه‌های نمایشی و جشنواره حمایت کند«.

در ادامه این نشست، سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم به ظرفیت‌های هنر تئاتر برای انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: «تئاتر می‌تواند در تقویت فرهنگ شهروندی مؤثر باشد و در این حوزه بیش از گذشته نقش‌آفرینی کند«.

او از تلاش‌های هنرمندان استان برای خلق تولید آثار آیینی و اجتماعی قدردانی کرد و افزود: «فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی با وجود مشکلات اقتصادی، جای قدردانی دارد و ما هم وظیفه داریم از آثاری که با موضوع حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)، روز قم، فرهنگ شهروندی و دفاع مقدس تولید می‌شود، حمایت کنیم«.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: «سازمان در سال‌های گذشته نیز در برپایی جشنواره استانی تئاتر قم و اجرای نمایش «قهرمان» و «فصل شیدایی» مشارکت داشت و امسال نیز متناسب با ظرفیت‌های این سازمان، از جشنواره استانی تئاتر قم حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد«.

طباطبایی‌نژاد از آمادگی این سازمان برای اهدای جایزه ویژه فرهنگ شهروندی خبر داد و افزود: «چنانچه آثار امسال جشنواره با موضوع حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)، روز قم و در حوزه فرهنگ شهروندی باشد، به طور ویژه مورد حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قم قرار خواهند گرفت و آمادگی داریم جایزه ویژه‌ای را نیز در این بخش به گروه برتر اهدا کنیم«.

او افزود: «ما می‌توانیم برای راه‌اندازی «خانه تئاتر» در سازمان فرهنگی شهرداری قم همفکری و تعامل داشته باشیم و در کنار مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حوزه هنری، به پویایی و حمایت از آثاری که متناسب با مأموریت‌های این سازمان است، کمک کنیم«.

عقیقی نیز از زحمات و حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی از رویدادهای هنری استان قدردانی کرد و حمایت بیش از پیش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از این رویداد موجب اعتلای هنر نمایش استان در کشور دانست

 

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم به دبیری صدیقه مشایخی در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آراء هیئت داوران،  در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به عنوان سه اثر برگزیده ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

در گفتگو با حجت الاسلام هادی منش استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد:

لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل هادی‌منش استاد حوزه و دانشگاه، توجه به تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، حضور تماشاگران به صورت خانوادگی و مردمی بودن آثار را از نقاط قوت جشنواره استانی تئاتر قم برشمرده و می‌گوید اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود ...

|

برپایی نمایشگاه عکس «قاب صحنه» در قم

نمایشگاه «قاب صحنه» شامل مجموعه عکس‌های محمد رفیعی موحد از بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ و هنر افتتاح شد.

|

نظرات کاربران