در حال بارگذاری ...

استقبال تماشاگران از شب پایانی جشنواره

پرونده بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای شش نمایش صحنه‌ای و خیابانی بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قم، بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم به دبیری صدیقه مشایخی از ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ در حال برگزاری است.

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در سومین و آخرین شب برگزاری این دوره از جشنواره، پذیرای اجرای شش نمایش صحنه‌ای و خیابانی بود.

«شکارچی»، «روایت راستی» و «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» سه نمایش صحنه‌ای شب سوم جشنواره بودند که فرهاد مهندس‌پور، نادر برهانی مرند و علی عابدی به قضاوت آنها نشستند و سه نمایش خیابانی «نا»، «طوقی و مسافر» و «کوارتت» با داوری شهرام نوشیر، اصغر نوبخت و عبدالله بیگی اجرا شدند.

«شکارچی» 

سومین شب جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای نمایش «شکارچی» در تالار شهید آوینی آغاز شد.

در این نمایش دفاع‌مقدسی که به نویسندگی و کارگردانی فردین اسلامی در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد، محمدحسین عبدالهادی، وحید جوکار، محمدرضا بخشی و مهدی صیدآبادی به عنوان بازیگران این اثر روی صحنه رفتند.

«شکارچی» روایتگر طاهر و علی دو سرباز خط مقدم است که در انتظار پیوستن تک‌تیرانداز جدید به سر می‌برند. تک تیراندازی که باید به مصاف شکارچی سپاه بعث برود.

«نا»

دومین نمایش جشنواره در راهروی تالار مرکزی شهر به اجرای نمایش خیابانی «نا» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه کریمی اختصاص داشت.

نمایشی که نگاهی آسیب‌شناسانه به شهرنشینی و مسائل اجتماعی و سبک زندگی ماشینی داشت.

«روایت راستی» 

نمایش دیگری که در آخرین شب جشنواره در پلاتو ماه فرهنگسرای جوان به روی صحنه رفت، «روایت راستی» به کارگردانی مریم حیدری بود.

در این نمایش که نگاهی به ورود کاروان اسرا به بارگاه یزید و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) دارد، مریم حیدری، منصوره اسدی، زینب مرادی و زهرا قربانی رضوان به نقش‌آفرینی پرداختند.

«طوقی و مسافر»

در ادامه اجراهای سومین شب جشنواره استانی قم، نمایش «طوقی و مسافر» به نویسندگی سجاد ترابیان و کارگردانی سید مصطفی مقیمی در محوطه تالار مرکزی شهر اجرا شد.

این نمایش با بازی هومن پیری، سید مصطفی مقیمی و ابراهیم وفایی، داستان مسافری است که برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به قم سفر کرده اما چمدان وسایل او گم می‌شود.

«استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده»

«استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» به نویسندگی ابوالفضل بلغندر و کارگردانی امیر شکارچی را باید متفاوت‌ترین نمایش شب سوم جشنواره دانست که با استقبال تماشاگران روی صحنه رفت و دکور و صحنه متفاوتی از دیگر آثار این دوره از جشنواره داشت.

این نمایش بر اساس برداشتی آزاد از نمایش‌نوشت هملت اثر ویلیام شکسپیر با بازی امیر شکارچی، مهرداد جانی، میثم رهوار، بهنام رضائیان، محمد جواد حبیبی و عمران قربانی روی صحنه رفت.

«کوارتت»

شب پایانی جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای نمایش خیابانی «کوارتت» به کارگردانی مهدی منصوری به پایان رسید.

نمایشی که اقتباسی از اثر سمفونی نحس نوشته ابوالفضل بلغندر بود و با بازی محمدرضا ماشاللهی، امیرحسین عرب خراسانی، رقیه لطفی، محمد امین امامی و مهدی منصوری در محوطه تالار فرهنگ و هنر اجرا شد.

 

برگزیدگان بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم 27 آبان ماه و در آیین اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند.

 

عکاس: محمد رفیعی موحد




نظرات کاربران