در حال بارگذاری ...

کمیته فرهنگی اداره کل ارشاد استان قم در ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل شد

محمد حسینی کارشناس هنری کمیته فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی در فرمانداری استقرار یافت که یکی از وظایف چند گانه این کمیته نظارت و پیگیری تئاتر های خیابانی در حال اجرا در سطح شهر (حرم , بوستان ها , پارک ها و مناطق پر رفت و آمد مسافرین نوروزی )است.

به گزارش تئاتر قم، سرکشی و بازدید از نمایش های در حال اجرا، بررسی میزان استقبال مسافران از نمایش هاتهیه گزارش تصویری از نمایش ها تهیه نظر سنجی از کیفیت نمایش ها با مصاحبه از طریق گروه مستند ساز تصویری هماهنگی با سایر ارگان ها و تغییر مکان نمایش ها در صورت تجمع و استقرار مسافران در یک نقطه خاص و میزان تاثیر گذاری و دریافت اهداف موضوعی نمایش نیز از وظایف این کمیته است.
هر دو نمایش خیابانی در حال اجرا با دریافت مجوز قانونی، اکنون با استقبال فوق العاده مسافرین نوروزی روبرو شده و نظر سنجی های فراوان و تماس های مکرر مردمی نشان از موفقیت این طرح دارد.
امیدواریم با تکرار چنین طرحی هم فضای عمومی تئاتر در استان همه گیر شود و هم توجه بیشتر به تاثیر گذاری فرهنگی بوسیله تئاتر مورد توجه مسولین رده بالا قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که هر روز در جلسه ستاد و با حضور فرماندار محترم استان و معاونت محترم استانداری و همچنین تمام مدیران بلند پایه گزارش مفصلی از چگونگی اجراها و میزان استقبال به ایشان در جلسه مهم استان بطور شفاف داده می شود و هرروز توجه بیشتر و جذابیت بیشتری نسبت به تاتر از سوی مدیران دیده می شود.
دوستان و همکاران زحمت کش اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در ایام تعطیل به همراه جناب آقای فرجی معاونت محترم هنری و همراهی آقایان کاظم رضوانی , حمید سمیعی , رزق آبادی و گروه مستند ساز تصویری ) از صبح تا پاسی از شب , در حال برنامه ریزی و مذاکره برای شناساندن فرهنگ نمایش در سطح شهر قم می باشند.
نکته جالب این که بیشتر مدیران و نمایندگان ارگان ها اوقات زیادی از حضور خود را در کمیته فرهنگی سپری می کنند و به تبادل افکار با اعضای کمیته می پردازند . بطوریکه در حال مذاکره برای همکاری های بیشتر برای اجرای تئاتر در همه ارگان ها و با حمایت ایشان پس از تعطیلات نوروزی باشیم.
امیدواری این نشانه مثبت فرهنگی تداوم داشته و مارا به سمت جایگاه واقعی تئاتر در استان ببرد.


 




نظرات کاربران