در حال بارگذاری ...

«هملت» به قم رفت

نمایش «هملت» کاری از کمپانی تئاتر گاراژ در قم به روی صحنه رفت

به گزارش تئاتر قم، این نمایش که برداشتی از نمایشنامه «هملت؛ شاهزاده دانمارک» اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس و شاعر شهیر بریتانیایی است؛ نوشته «احسان عزتی» و کارگردانی «عین علوی» در طی تمرینات9ماهه بازیگران و اعضای تیم اجرایی گاراژ تئاتر به اولین مرحله‌ی اجرای عموم خود رسیده است.
در توضیح نویسنده این کار پیرامون متن و پلات این نمایش می خوانیم: در بخشی از متن نمایشنامه شکسپیر، هملت در مورد نمایش و لزوم وجود آن می گوید: بازیگران برای یک افسانه برای یک سودا، روح خود را چنان در قالب تصوراتشان در می اورند که از تاثیر آن چهرهایشان یکسر رنگ می بازد، اشک در چشمان شان می نشیند، آشفتگی در هیاتشان پدیدار می شود، صدایشان در هم می شکند و حرکات و سکنات شان همه به ریخت پندارشان درمی آید. و این همه برای هیچ! ..بازیگران نمی توانند رازی را پنهان کنند، همه را خواهند گفت. هملت در واقع از رازی آگاه می شود که خود اطمینانی به درستی آن ندارد. در واقع این نمایش است که راه را به هملت نشان می دهد.
هملت داستان معروف شاهزاده ای دانمارکی است که توسط روح پدرش از راز قتل او آگاه می شود و در پی انتقام از عموی خود برمی‌آید.
عین علوی کارگردان این نمایش در خصوص مراحل تولید این نمایش می گوید:هملت با تلاش هر روزه ی تیم بازیگران و عوامل در نه ماه به مرحله ی اول اجرا رسید. در این مرحله از مهمترین دغدغه های گروه اجرایی نمایش این کار برای تعداد زیادی از علاقمندان به هنر و نمایش در شهر قم است. بعد از چندین سال تمرین و اجرا در شهر قم، ما میدانیم که درک نمایشی مردم قم در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد و به همین دلیل اجرا در این شهر و برای همشهریان گاراژ جزو لذت بخش ترین مراحل تولید یک محصول توسط گاراژتیاتر است. اما بجز یکی دو سالن، محل دیگری برای ایجاد ارتباط با مخاطب قمی وجود ندارد و این باعث سخت تر شدن ارتباط با هنرمندان و هنردوستان قمی است.
در این نمایش، گاراژ حبیب ارمکان، سعید اکبرزاده ، مهدی سلیمانی و احسان عزتی به ایفای نقش می پردازند. موزیک این نمایش نیز توسط عین علوی اجرا می شود. دیگر عوامل این اجرا عبارتند از مصطفی معراجی، عکاس، سالار حسینی فر، طراح نور،هانی عبدالمجید و حامد گایینی.
نمایش «هملت» در محل پلاتو ماه فرهنگسرای جوان قم واقع در انتهای خیابان خاکفرج از بیستم مرداد تا پنجم شهریور ماه، هر روز از ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران