در حال بارگذاری ...

هنرمندان قم در کارگاه نمایشنامه‌نویسی کشوری شرکت کردند

۲۳ نمایشنامه نویس از استان های قزوین , قم , آذربایجان غربی , آذربایجان شرقی , اردبیل , زنجان در مرحله اول کارگاه داستان نویسی منطقه سه کشور که در شهر قزوین و با میزبانی حوزه هنری از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش تئاتر قم، در این کارگاه که در استان قزوین برگزار شد، مبانی مهم نمایشنامه نویسی توسط استاد برهانی مرند تدریس شد و هم‌زمان باخوانش آثار نویسندگان استان‌های شرکت کننده، این آثار مورد تحلیل و بررسی قرارگرفت.

چگونگی آغاز کردن یک نمایشنامه، نحوه انتقال اطلاعات، مکان و زمان درام، استدلال صحیح، ویژگی کاراکترها، اخلاق در قلم نویسنده، رسالت نمایشنامه نویس و طریقه طراحی یک طرح از مهم‌ترین نکاتی که در این کارگاه به آن پرداخته شد. همچنین ویژگی‌های نمایشنامه‌های بزرگ و عناصر طرح در آنها از جمله چگونگی کشف ویژگی آثار بزرگ نمایشنامه نویسان برتر جهان نیز در کارگاه تشریح شد.

این کارگاه که به‌صورت دوره ای برپا خواهد شد و بناست با پیگیری و بررسی آثار شرکت کنندگان توسط نادر برهانی مرند، در استان های دیگر نیز ادامه داشته باشد.

ابالفضل بلغندر، محمد رضا شاه مردی و سید محمد حسینی پس از ارسال آثار در این کارگاه از سوی حوزه هنری استان قم حضور داشتند .برهانی مرند در فاصله میان دوره‌ها نیز آثار نمایشنامه‌نویسان شرکت کننده در این کارگاه را بررسی می‌کند.




نظرات کاربران