در حال بارگذاری ...

جشنواره داخلی تئاتر خط با حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم برگزار شد

جشنواره داخلی تئاتر خط که توسط موسسه تئاتر طراوت و به مناسبت پایان دوره های آموزشی با حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به شهر قم برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، موسسه تئاتر طراوت هرساله در پایان دوره‌های آموزشی خود، هنرجویان خود را در پروسه آموزشی به چرخه تولید نمایش وارد کرده و با تولید و اجرای خصوصی نمایش‌هایی کوتاه برای اعضای خود زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای جوان را فراهم میآورد.

این تجربه که در قالب یک جشنواره داخلی و رقابتی تحت عنوان خط صورت می پذیرد در این دوره شاهد اجرای چهار اثر کوتاه تحت عناوین "نورا" به سرپرستی احمد شریفی فرد، "آنچه در حوالی یک اتاق می گذرد" به سرپرستی صادق مقدسیان، "ساکت می شویم" به سرپرستی محمدرضا شاه مردی و "خانه عروسک" به سرپرستی مرتضی عقیقی بود و هنرجویان آموزه های خود را در قالب عینی و عملی به بوته آزمایش گذاشتند.

اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم در آئین اختتامیه این جشنواره در خانه نمایش ماه گفت: فعالیت های آموزشی و تولیدی موسسه تئاتر طراوت حقا و انصافا قابل تقدیر است و همه باید بدانیم که نسبت به نسل جدید و جوان هنر نمایش در استان مقدس قم مسئولیم و باید برای آینده ایشان دغدغه و برنامه ریزی داشته باشیم.

نوبخت برگزاری این کارگاه و جشنواره را اقدامی تحسین برانگیز دانست و خاطرنشان ساخت: برگزاری و پیگیری چنین اموری نیاز به وقت و علاقه و تلاش شبانه روزی دارد و باید از موسسه تئاتر طراوت بابت این امر تشکر و تقدیر کرد.

نوبخت با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گفت: خوشبختانه این امر با نهایت آرامش و همکاری گروه های نمایشی صورت گرفت و بدون تنش و جدالی انتخابات قم برگزار شد.

وی در خصوص مدت فعالیت خود در انجمن هنرهای نمایشی گفت: در تمامی این مدت تلاش کردم عدالت و انصاف را مدنظر قرار داده و برنامه ریزی ها و فعالیت های خود را حول محور پیشرفت و تعالی همه ارکان و اقشار تئاتری قم تنظیم نمایم.

محمدرضا شاه مردی مدیرعامل موسسه تئاتر طراوت نیز در سخنانی با تمجید از اخلاق مداری و پشتکار تک تک هنرجویان این موسسه گفت: خرسندیم که این دوره از کارگاه های آموزشی خود را با هنرجویانی سرشار از عشق و علاقه به هنر و تئاتر به پایان رساندیم و تک تک این دوستان می توانند با تکیه بر اخلاق هنرمندانه و آموختن فنون نمایشی به روزهای طلایی در هنرتئاتر برسند.

وی حضور اساتید در اجراهای آثار هنرجویان را موجب دلگرمی ایشان دانست و تصریح کرد: در این دو روز اساتید و هنرمندان زیادی ما را حمایت کردند و یکی از جلوه های زیبای این جشنواره حضور اساتید و بزرگان تئاتر قم بود.

در پایان این مراسم هیئت داوران جشنواره داخلی تئاتر خط متشکل از سعید برجعلی، محمدحاجی بابایی و فاطمه سلیمانی آرای خود را بشرح ذیل اعلام کردند و با حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی از ایشان تقدیر شد:

تقدیر بازیگری برای عمران قربانی بازیگر نمایش "ساکت می شویم" و میلاد قره داغی بازیگر نمایش"خانه عروسک"

بازیگری سوم؛ عرفان کریمی برای بازی در نمایش"آنچه در حوالی یک اتاق می گذرد"

بازیگری دوم؛ سید محمدرضا پیغمبری برای بازی در نمایش"نورا"

بازیگری اول؛ محبوبه مرشدیان راد برای بازی در نمایش"خانه عروسک"

هیئت داوران در پایان با تقدیر از تلاش همه گروه های نمایشی نمایش"خانه عروسک" به سرپرستی مرتضی عقیقی را اثر برگزیده این جشنواره معرفی کرد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران