در حال بارگذاری ...

گروه تئاتر طراوت میهمان انجمن هنرهای نمایشی استان قم شد

دوشنبه ۶ دی ماه، اصغر نوبخت با اعضای گروه تئاتر «طراوت» در دفتر انجمن استان قم دیدار کرد.

به گزارش تئاتر قم، در این دیدار، اصغر نوبخت در ابتدای صحبت های خود از گروه تئاتر طراوت جهت تلاش در عرصه هنر تئاتر قدردانی کرد و  از اینکه در این مدت سه سال که خدمتگزار هنرمندان بوده و نتوانسته از لحاظ بودجه و امکانات، دِین خود را به گروه ها ادا کند پوزش خواست.

نوبخت گفت برای آینده طرح های زیادی دارم اما تا قطعی نشدن تکلیف ریاست انجمن در مقام مسئولِ قبل به نکاتی اشاره می کنم. در نمایش ها از گرافیک کارانی استفاده شود که با هنر نمایش عجین هستند و تئاتر را می شناسند، همچنین  بهتر است هنرمندان تئاتر و موسیقی کنار هم باشند و از موسیقی هایی استفاده شود که جایگاه و خواستگاه تئاتر است.

نوبخت در ادامه گفت: یکی از نکاتی که در آینده به آن توجه خواهم داشت بحث آموزش جوانان زیر نظر گروه های تئاتری است، باید به آموزش جوانان استان بها دهیم.

او افزود: مدت ها دنبال تعامل با این گروه بودم ولی مسائل جانبی نمی گذاشت از حاشیه ها دست برداریم. نوبخت کم کاری درگاه تئاتر قم را از کم کاری گروه‌ها دانست و افزود گروه‌ها کم لطفی می کنند و اخبار خود را برای اطلاع رسانی در پورتال گزارش نمی‌دهند، در حالی که این روزها شاهد اطلاع رسانی دقیق اخبار تمام استان‌ها، در پورتال ایران تئاتر  هستیم. شاهمردی در این زمینه پیشنهاد داد هر گروه مسئول روابط عمومی خود را به انجمن هنرهای نمایشی معرفی کند تا اخبارِ کامل را به مسئول پورتال تحویل دهد.

مسئول انجمن، به برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات دفاع مقدس، شهدای غواص و مدافعین حرم اشاره کرد و اعلام آمادگی کرد جشنواره سراسری خیابانی در استان قم برگزار شود.

نوبخت از اعلام برنامه های خود در آینده خبر داد و این جلسه را هم اندیشی و دوستی برشمرد و از گروه طراوت خواست به طور مداوم با انجمن در تعامل باشند.

در ادامه جلسه، شاهمردی مسئول گروه تئاتر طراوت ضمن ابراز خرسندی از دعوت انجمن، به این نکته اشاره کرد پورتال ایران تئاتر باید تبدیل به یک سایت مرجع شود و همگان اخبار و اطلاعات تئاتر را از این سایت مشاهده کنند.

شاهمردی از تعامل ارشاد با سایت های دیگر سخن گفت و اعلام آمادگی کرد بعداز اینکه پیام در پورتال گذاشته شد از طریق سایت ارشاد به دیگر رسانه ها هم انتشار پیدا کند.

او تصریح کرد: گروه طراوت همیشه در حال بسط و گسترشِ تشکیلات و کادر سازی خود بوده است.

از یک کارگردان شروع کردیم و حالا چندین کارگردان و طراح صحنه در گروه داریم. در تشکیلات خود نیز مدیر فرهنگی، مدیر روابط عمومی، مدیر آموزشی و...داریم.

او افزود: انجمن نمایش متولیِ اصلی و بالاترین مرجع رسیدگی به همه ی امور نمایش تئاتر در استان است باید تشکیلات قوی داشته باشد. داشتن مدیر امور فرهنگی، مدیر آموزشی و... برای انجمن لازم است تا بتوانند ظرفیت های انجمن نمایش استان را بالا ببرند.

شاهمردی به احقاق حقوق گروه ها اشاره کرد و از مسئول انجمن خواست توزیع اعتبارات در همه جشنواره ها و اجراهای عموم رویکرد عدالت محورانه داشته باشد نه حتی مساوات. اگر این ابطال حق از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد باشد انجمن باید دخیل شود.

مسئول گروه طراوت در ادامه به بررسی مشکلات مالی گروه ها و برطرف کردن آن از اشاره کرد و افزود چرا باید بودجه ها به سمت یک گروه و افراد خاص برود؟ همین مشکلات مالی باعث تفرقه و اختلاف بین گروه ها می شود. همه ی گروه ها با هم متحد و به حق خود قانع باشند. همه با هم از رئیس انجمن دفاع کنیم و گروه ها نیز از همدیگر دفاع کنند.

شاهمردی به این نکته اشاره کرد که اصغر نوبخت به عنوان رئیس انجمن، فرا گروهی عمل می‌کند و افزود:

انتظار ما این است که با هماهنگی انجمن، گروهمان را در سامانه ثبت و استقرار ارتقاء دهیم. ما تصمیم گرفتیم در جشنواره های داخلی استان شرکت کنیم و نمایندگان خوبی در جشنواره های خارج از استان باشیم و در کنار اساتیدی چون جواد طاهری،سید حسین فدای حسین و علی فرحناک فعالیت کنیم.

نوبخت در پایان ضمن تشکر از تمامی گروه های نمایشی استان قم که طی سه سال متوالی بی وقفه انجمن نمایش را همراهی کردند، گفت: روزهای آینده از همه‌ی گروه های نمایشی به طور جداگانه رسما دعوت می شود تا ضمن هم اندیشی و تعامل، مراتب قدردانی از آن‌ها به عمل آید. نوبخت به این نکته اشاره کرد بعد از گروه های ثبت شده، از گروه های آزاد و ثبت نشده در استقرار هم دعوت می شود تا با کمک و حمایت همدیگر باعث پیشرفت تئاتر استان قم شویم.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران