در حال بارگذاری ...

نمایش «شیربرنج» در دانشکده سینما تئاتر اجرا شد

به گزارش تئاتر قم، سید علی حسینی هنرمند شیرازی ساکن قم و سرپرست گروه " انزوا " دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده صدا و سیما در رشته تولید سیما است و پیشتر نمایش های " آخ اگه بارون بزنه " " مکاشفه لایت با طعم سمباده" " محاله که فکر کنید این طوری هم ممکنه بشه " و ... را روی صحنه برده است و اکنون مشغول تمرین و آماده سازی نمایش " مده آ " جهت اجرای عموم است.

سید علی حسینی نویسنده و کارگردان نمایش " شیر برنج " در خصوص این نمایش گفت: این نمایش اقتباس از نمایشنامه" ملکه زیبایی لی نین " نوشته مارتین مک دونا است نمایشی که می تواند هر جایی اجرا شود که در دانشکده سینما تئاتر، در یک اجرا با نسیم میرزاده و معصومه زارع از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به زبان انگلیسی روی صحنه رفت.

حسینی به این نکته اشاره کرد که در واقع این شیوه‌ی اجرا درصدد پاسخ به یک سوال در محیط اکادمیک دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر بود. سوال این بود آیا می‌شود با یک متن ناتورال و مشخص شده به طور مثال «ملکه زیبایی لی نین» و با زبانی غیر از زبان رایج کشور غیر فارسی و در زمانی اجباری و مشخص مثلا یک هفته، تئاتری  تولید کرد که مواجهه ایجاد کند و کارکرد اجرایی در حوزه بازیگری و کارگردانی داشته باشد؟  و این اجرا در واقع پاسخ بلی به آن سوال بود.

او افزود: متن را بازنویسی کردم و متن جدیدی برگرفته از «ملکه زیبای لی نین» وبا وفاداری به خط سیر اصلی نمایشنامه نوشته شد .

حسینی ادامه داد با این متن ناتورال برخورد فرمالیستی کردم و چهار شبانه روز با تکنیکِ نو در بیابان های بین قم و تهران و همچنین زمانی در خانه شروع به سفر و ملاقات اجراگران با متن و هدایتگرشان کردم.

چند تن از اساتید و کارشناسان و دانشجویان مشاهده گر و مخاطب کار بودند. بدون نور پردازی خاص...بدون گریم...بدون طراحی لباس ویژه...و بدون موسیقی غیر ازصدای بازیگران و بدون دکور، تنها در تلاش برای مواجه‌ایم. 




نظرات کاربران