در حال بارگذاری ...

۳ اثر از استان قم در جشنواره سوره پذیرفته شد

پس از بررسی و بازخوانی ۷۲۵ متن ارسالی به دبیرخانه‌ی بیست و پنجمین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره ۷۶ متن در بخش صحنه‌ای و ۴۴ متن و طرح در بخش تئاتر خیابانی ۳ اثر از استان قم جهت بازبینی پذیرفته شد.

به گزارش تئاتر قم، دبیرخانه‌ی جشنواره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای ارائه‌ی آثار جدید و نو و نیز جهت توجه به استعدادهای بالقوه، اولویت انتخاب با نمایش‌نامه‌های جدید از نویسندگان بومی بوده است. ضمن این‌که طبق سیاست‌های جشنواره، نام بسیاری از نمایش‌نامه‌های چاپی و قدیمی که اجراهای متعددی طی سال‌های گذشته داشته‌اند ضمن احترام به نویسندگان‌شان از لیست انتخاب کنار گذاشته شده‌اند.

همچنین تاکیده شده چنانچه در مرحله‌ی بازبینی، کارشناسان متوجه شوند که اثر متقاضی در بخش صحنه‌ای یا خیابانی پیش از این با نام غیر، در جشنواره‌های دیگر و گذشته، شرکت داشته، بلافاصله از لیست بازبینی خارج می‌شود.

گفتنی است در مرحله بازخوانی متون دو نمایش خانه‌ عزیز به نویسندگی محسن پاکدامن و کارگردانی مهدی رکنی و هفت بچه یهودی به نویسندگی کریل چرچیل و کارگردانی سیدحسین میرعلایی در بخش صحنه ای و نمایش زیر خاکی به نویسندگی محمدرضا آزاد و کارگردانی محمدجواد پیروزیدر بخش خیابانی از استان قم پذیرفته شد و به مرحله ی بازبینی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره راه پیدا کرد.

ایوب آقاخانی، شهرام احمدزاده و سیدحسین فدایی‌حسین به عنوان اعضای هیات بازخوانی و ارزشیابی، کار انتخاب متون را بر عهده داشتند.

گفتنی است بازبینی آثار متقاضیان طبق زمان‌بندی مشخص و از پیش اعلام شده در نیمه‌ی اول اردیبهشت‌ماه ۹۶ انجام می‌شود.

 بیست و پنجمین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره تیرماه ‌۱۳۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران