در حال بارگذاری ...
با حضور حسین فدایی‌حسین و محمدرضا آزاد

کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب در قم برگزار شد

هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور حسین فدایی‌حسین و محمد رضا آزاد کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش تئاتر قم، ۲۶ فروردین ماه هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور حسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در بخش نخست این کارگاه، هنرجویان بازیگری حوزه هنری قم به سرپرستی و کارگردانی جواد پیروزی به نمایشنامه‌خوانی اثر «یادگار» نوشته سیدحسین فدایی حسین پرداختند.

هنرجویان نمایشنامه یادگار را که داستانش هم‌زمان با دوران انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد برای حاضران روایت کردند.

در ادامه برای آشنایی هنرجویان با نمایشنامه و سید حسین فدایی حسین مباحثی در ارتباط با نگارش نمایشنامه ارائه کردند. در ابتدای این بخش محمد رضا آزاد کارشناس و مدرس دانشگاه تاکید کرد که هنردراماتیک می‌بایست دربرگیرنده پدیده‌هایی پرکنش، پرکشش و پرتنش باشد و گفتمانی عام داشته‌باشد. وی وقایع دوران انقلاب اسلامی واجد تمام این شرایط دانست و از هنرجویان خواست تا برای تولید نمایشنامه‌ای با این موضوع، ماهیت انقلاب را به خوبی بشناسند تا بتوانند پیام آن را به خوبی در اثرشان به جامعه و مخاطب منتقل کنند.

سپس سید حسین فدایی حسین به بحث موضوع و اهمیت آن در روند نمایشنامه‌نویسی اشاره کرد و تشریح کرد که چگونه تکنیک می‌تواند به انتقال معنا و محتوای نمایش‌نامه کمک کند. وی با طرح موضوعات و موقعیت‌هایی از انقلاب اسلامی از هنرجویان خواست تا طرح‌هایی بر مبنای آنها بنویسند. در پایان طرح‌های نوشته شده ارائه و درباره آنها بحث و گفتگو شد.

کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب به همت حوزه هنری استان قم و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی حسین عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در خصوص معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، بنابراین ...

|

نظرات کاربران