در حال بارگذاری ...

فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم منتشر شد

اصغر نوبخت از برگزاری این جشنواره در شهریور ماه ۹۶ با شعار استعداد پروری و کشف نیروهای جوان خبر داد.

به گزارش تئاتر قم، اصغر نوبخت دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم اعلام کرد: به منظور رشد و توسعه هنر نمایش و ارتقاء سطح کیفی هنر تئاتر استان در زمینه رقابت و فعالیت نمایشی و با توجه به این که جشنواره‌های تئاتر استانی، مروری بر فعالیت‌ها و تولیدات سالانه هنرمندان در عرصه تئاتر است،  به جهت ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف تئاتر و اجرای عمومی گروه‌ها تحت نظارت و حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره؛ انجمن هنرهای نمایشی استان قم اقدام به انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی با شعار استعداد پروری و کشف نیروهای جوان نموده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم گفت: این جشنواره در ۳ بخش رقابتی، بخش نمایش های ویژه و مهمان و بخشهای جنبی که این بخش نیز شامل کارگاه آموزشی، نقد بررسی و نمایشگاه تخصصی خواهد بود در شهریور ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره افزود گروه‌های نمایشی در انتخاب موضوع آزاد هستند اما نمایشنامه‌های بومی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و مقاومت، تئاتر دینی، آیینی، مذهبی و مدافعان حرم در اولویت است.

نوبخت ضمن اشاره به ارائه مجوز کتبی نویسنده جهت شرکت در جشنواره و اجرای عمومی بعد از تصویب متن تصریح کرد نمایشنامه هایی به جشنواره سراسری راه پیدا خواهند نمود که صرفا آثار ایرانی باشد ولی متون اقتباسی و آداپته با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیأت انتخاب آثار، می تواند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشد.

او ادامه داد به منظور حمایت از نویسندگان بومی و حفظ آثار، نمایشنامه‌های برگزیده در جشنواره تئاتر استانی به مرکز معرفی می‌گردد و در بخش نمایشنامه نویسی، داوری تنها از میان آثار نویسندگان بومی انجام خواهد شد.

او به دیگر شرایط شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره اشاره کرد و افزود تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی باید تا ۱۵ روز قبل از برگزاری جشنواره به اجرای عمومی در آمده باشند همچنین حضور نمایش‌هایی که در جشنواره های غیر رسمی شرکت داشته اند بلامانع است.

شرکت کنندگان سه نسخه از متن انتخابی خود را به صورت تایپ شده جهت بازخوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

دبیر جشنواره تاکید کرد پوستر و بروشور تمامی نمایش ها قبل از چاپ می بایست مورد تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان قرار گیرد و به تمامی برگزیدگان با رأی هیأت داوران جشنواره جوایز ویژه ای تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد به هر گروه نمایشی راه یافته در بخش مسابقه تا سقف ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ریال کمک هزینه تعلق می گیرد و به نمایشهای منتخب راه یافته بخش مسابقه که اجرای عموم نداشته اند با تشخیص هیأت انتخاب برای اجرا از مبلغ ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ریال تا سقف ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تعلق خواهد گرفت.

نوبخت افزود ستاد برگزاری جشنواره طبق امکانات موجود و تجهیزات سالن پاسخگوی گروه ها خواهد بود و نمایشی که هرگونه مغایرت با شرایط فراخوان جشنواره داشته باشد از بخش مسابقه حذف خواهد شد.

دبیر جشنواره ضمن اشاره به بازبینی گروه ها به صورت غیر حضوری افزود گروه های نمایشی که قبل از جشنواره اجرای عموم داشته اند می توانند جهت شرکت در جشنواره سی دی نمایش خود را به دبیرخانه ارسال نمایند تا مورد بازبینی قرار گیرد.

نوبخت در پایان از مهلت ارسال متون تا ۱۰ خرداد ماه خبر داد و اعلام کرد زمان نتایج بازخوانی متون ۲۰ خرداد و بازبینی ۲۷ و ۲۸ تیرماه است.

 نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم ۲۰ لغایت ۲۳ شهریور ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران