در حال بارگذاری ...
رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

هنر تئاتر چیزی به جز اخلاق نیست

هنر تئاتر چیزی به جز اخلاق نیست، اخلاقی انسانی که در قالب تقلید، به مخاطب منتقل می‌شود و این محقق نمی‌شود مگر آنکه مخاطب باشد و از نمایش لذت ببرد

به گزارش تئاتر قم، کوروش زارعی در مراسم افتتاح اجراهای تئاتر "هفت بچه یهودی" و در جمع هنرمندان، مسئولان و هنرجویان تئاتر قم ظرفیت تئاتر استان را در زمینه دانشجویان تحصیل کرده، جوانان علاقمند، پیشکسوتان آگاه با خوی معلمی و حضور هنرمندان خلاقی که حضور دارند بسیار مطلوب دانست. 

وی از حوزه ‌هنری استان قم بخاطر برگزاری دوره‌های بلند مدت آموزش تئاتر که چند سالی است در این استان زمینه‌ساز تربیت نسلی جدید از هنرجویان و علاقمندان به هنر نمایش شده‌است تشکر کرد و این حرکت را برای آینده تئاتر قم پراهمیت و تاثیرگذار ارزیابی نمود.
زارعی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر تئاتر چیزی به جز اخلاق نیست، اخلاقی انسانی که در قالب تقلید، به مخاطب منتقل می‌شود و این محقق نمی‌شود مگر آنکه مخاطب باشد و از نمایش لذت ببرد، با آن ارتباط برقرار کند و از آن بیاموزد، در این حالت است که چرخه تئاتر کامل می‌شود.
وی ضمن تشکر از اصغر نوبخت مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان قم و زحماتش برای تئاتر استان و دیگر نهادهای فرهنگی استان از آنها خواست تا با یاری و تعامل  یکدیگر و ادامه حرکتی که در پیش گرفته‌اند، زمینه تقویت نسل آینده تئاتر استان را فراهم کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به دنبال تلاش‌های مسئولان و گروه‌ها در آینده شاهد نمایش‌هایی اخلاق‌مدار، متناسب با فضای استان قم و نیز جذاب برای مخاطبان باشیم.




نظرات کاربران